söndag 28 juni 2009

Mormor!

För tre år sen tog din gnista slut, du orkade inte mer.
Du lämnade oss. Men du lämnade oss med kärlek & lycka.
Ingen person var lika snäll & underbar på alla sätt och vis som du var.
Det går inte en dag utan att ja tänker på hur det hade varit om du varit här.
Hur det hade varit att få va i din famn, känna din doft och höra din härliga röst.
Inget skulle kunna slå det.
Skulle göra allting för att få ha dig kvar här några år till.
Men ditt hjärta tyckte inte detsamma, och du fick lämna oss.
saknaden du lämnade efter dig är enorm.
Du är så saknad bland din familj och dina vänner.
Det är tomt utan dig här mormor.
Och ja, ja har vant mig vid att inte ha dig här.
Men man kan alltid se framför sig när du kommer in genom dörren & med ett leende
ingen annan kan slå.
med den där lyckan i dig.
Trodde aldrig att din låga skulle slockna.
Men det gjorde den och det gjorde så fruktansvärt ont.
Jag är kanske inte alltid en ängel, men ja hoppas du vakar över mig ändå.
Jag vet att du gör!
För du är min mormor, och ja vet att du alltid kommer vara i min närhet & sprida din kärlek.
Jag saknar dig mormor<3>
Ditt barnbarn Henny<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar